Ana Sayfa > Gezi > Soğucak Yaylası – Sapanca – Sakarya

Soğucak Yaylası – Sapanca – Sakarya

11 Temmuz 2009

Demet, önerdiğim alternatif planların içinden Soğucak yaylası gezisini tercih etti. Pazar sabahı 10.00 gibi yola düştük. Tem üzerinden Sapanca’ya doğru çıktık. İstanbul çıkışında birçok kez sağanak yağmur’a yakalandık. Yol üzerinde dikkatsiz, aşırı süratli, aceleci sürücülerin kazalarına şahit olduk. Yinede hiç bir şey bizi yolumuzdan caydırmadı. Bir buçuk saat gibi bir sürede Sapanca’ya vardık. Kahvaltı yapmak için her zaman ki gibi Nasibim Alabalık lokantasındaydık, güzel bir kahvaltıdan sonra Soğucak yaylası için tekrar yola koyulduk. Fakat Soğucak sapağına geldiğimizde yolun çok bozuk olduğunu farkettik. Ortalama 15 km hız ile ilerliyorduk, yolun birçok yerinde sel sularından oluşan yarıklar mevcuttu. Gördüğümüz onca olumsuzluk yanında güzelliklerde vardı tabi. Yol boyunca cıvıl cıvıl uçuşan kuşlar mı dersiniz yoksa ağır ağır ilerleyen kaplumbağalarımı dersiniz.1001 güzellik içinden geçerek yolumuza devam etmiştik. Geze geze yaylaya çıktık. Saatler çoktan 15.00′i gösteriyordu. Yolun bu kadar bozuk olacağını hesap etmemiştik ama adı üzerinde ”keşif” gezisiydi. Yaylada dolaşmaya koyulduk. Boyları 30 cm civarındanda olan kuru otlar içinde yürümekte bir hayli zorluk çekiyorduk, Yaylada birde hara vardı. Orada atları biraz sevdik, saat’i 16.30 yapmıştık. Geri dönüş yolunu hesap edip tekrar yola çıkmamız gerekiyordu. Fakat gezemediğimiz daha birçok yer vardı. Bu yüzden bir dahaki sefere daha erken yola koyulmak şartıyla Demet’le birbirimize söz verip yola koyulduk.

Gezi Künyemiz:
Tarih: 11 Temmuz 2009
Alınan Km: 264 KM
Rakım: 1200 metre

Nasıl Gidilir: (Tem’i kullananlar için anlatıyorum) TEM’i takip ederek, Sapanca gişelerinden girin karşınıza göbek çıkacak Arifiye’ye dönün (Sağa) düz devam edin, İstanbul Dere Alabalık Lokantasının Tabelaları takip edin Tabelalar kısa bir mesafe sonra sağa yönlendirecek 4 km kadar gittikten sonra yol ayrımı gelecek yol ayrımından Soğucak Yaylası tabelasından(sağa) dönün bundan sonra 13 km. çok bozuk bir yol bizi bekliyor.
Gezi Notları: Yüksekte hava serin ve dengesiz oluyor yanınıza ince bir yağmurluk bulunmasında fayda var.